Олександр Полинько прокоментував правові аспекти відставки Прем’єр-міністра України

Прем'р

Керівник департаменту АК «Маршаллєр і партнери» Олександр Полинько для Юрліги проаналізував правові аспекти відставки Прем»єр-міністра України, що відбулась в умовах розпаду коаліції більшості у Верховній Раді України.

Так, на його думку, до прийняття Верховною Радою України рішення про відставку Прем’єр-міністра України, останній має виконувати свої повноваження до призначення нового Прем’єр-міністра України.

Одночасно, в разі прийняття Верховною Радою України рішення про відставку Прем’єр-міністра України, це має наслідком відставку всього складу Кабінету Міністрів України.

Відповідно до Конституції України, коаліція депутатських фракцій у Верховній Раді України вносить пропозиції Президенту України щодо кандидатури Прем’єр-міністра України, а також відповідно до цієї Конституції вносить пропозиції щодо кандидатур до складу Кабінету Міністрів України (стаття 83).

В свою чергу, Президент України, вносить за пропозицією коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, подання про призначення Верховною Радою України Прем’єр-міністра України в строк не пізніше ніж на п’ятнадцятий день після одержання такої пропозиції (стаття 106).

Аналогічна процедура призначення на посаду Прем’єр-міністра України передбачена Законом України «Про Кабінет Міністрів України».

Аналізуючи вказані норми законодавства, приходимо до висновку, що призначення нового Прем’єр-міністра України, це лише питання часу.

Однак не все так просто.

24.07.2014 року, у Верховній Раді України, фракції «Удару» та «Свободи» оголосили про свій вихід з коаліції більшості депутатських фракцій, мотивуючи це тим, що в такому випадку у Президента України будуть всі підстави для призначення позачергових виборів народних депутатів України.

На сьогодні у Верховній Раді України, відсутня коаліція, яка б могла визначитися з кандидатурою нового Прем’єр-міністра України, та пропонувати Президенту України внести на розгляд до Верховної Ради України таку кандидатуру, тобто дотриматися визначеного законодавством порядку призначення Прем’єр-міністра України.

Таким чином, аналізуючи норми чинного законодавства та ситуацію, що склалася в вищих ешелонах влади, можна припустити, що Кабінет Міністрів України, в тому ж складі, який є станом на сьогодні, продовжить свою роботу і надалі: в статусі чинного Кабінету Міністрів України, або ж в статусі Кабінету Міністрів України у відставці, до обрання нового Прем’єр-міністра України.

Коли буде обрано нового Прем’єр-міністра України, та за яких обставин, стане відомо найближчим часом.

В разі призначення Президентом України позачергових парламентських виборів – сьогоднішній Кабінет Міністрів України, скоріш за все, продовжить свою роботу до їх закінчення і формування нового складу Верховної Ради України та коаліції депутатських фракцій.

Також, пропозицію щодо кандидатури нового Прем’єр-міністра України, може бути подано Президенту України, новоствореною коаліцією депутатських фракцій. Однак, це дуже мало імовірно.

І третій варіант – це неприйняття Верховною Радою України відставки Яценюка А.П., та як наслідок теперішній Кабінет Міністрів України, продовжить свою роботу без приставки «у відставці».

Коментар на сайті “ЮрЛіга”